News 2024

Klęski - Pomoc w opłaceniu trzeciej i czwartej raty podatku

ARiMR uruchomiła nabór wniosków o pomoc na zapłatę podatku rolnego. Wsparcie finansowe obejmuje opłacenie zarówno trzeciej, jak i czwartej raty podatku rolnego za 2024 r. (dla producentów rolnych, którzy składali wnioski o przymrozki wiosenne)

Pomoc dla producentów rolnych poszkodowanych w wyniku GRADU, DESZCZU NAWALNEGO, PRZYMROZKÓW WIOSENNYCH LUB HURAGANU - Pomoc na trzecią i czwartą ratę podatku rolnego za 2024 r.

Wniosek o udzielenie pomocy finansowej producentowi rolnemu, w którego gospodarstwie rolnym powstały szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2024 r. gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu, w opłaceniu trzeciej i czwartej raty podatku rolnego za 2024 r.

Zgodnie z § 13zzq rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187 z późn. zm.), Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przyjmuje wnioski o udzielenie pomocy finansowej w terminie do 15 listopada 2024 r.

Pomoc ma charakter pomocy publicznej i jest udzielana na warunkach określonych w przepisach rozporządzenia Komisji (UE) nr 2022/2472.

Pomoc finansowa będzie udzielana producentowi rolnemu:

  1. któremu został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. będącemu mikroprzedsiębiorstwem, małym albo średnim przedsiębiorstwem w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) 2022/2472;
  3. w którego gospodarstwie rolnym powstały szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2024 r. gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, które zostały oszacowane przez komisję powołaną przez wojewodę i wynoszą powyżej 30% średniej rocznej produkcji roślinnej w gospodarstwie rolnym z trzech ostatnich lat poprzedzających rok, w którym wystąpiły te szkody, albo z trzech lat w okresie pięcioletnim poprzedzającym rok, w którym wystąpiły te szkody, z pominięciem roku o najwyższej i najniższej wielkości produkcji roślinnej.

Na podstawie postanowień § 13zzq ust. 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. formularz wniosku został udostępniony w wersji elektronicznej na stronie internetowej ARiMR – Platforma Usług Elektronicznych PUE .

Pomoc jest przyznawana w drodze decyzji kierownika biura powiatowego Agencji, na wniosek producenta rolnego złożony w terminie do dnia 15 listopada 2024 r. na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję na jej stronie internetowej Zaloguj do PUE.

Producent rolny składa wniosek po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych (PUE), dostępnej na stronie internetowej Agencji. Za datę złożenia wniosku przyjmuje się datę wskazaną w potwierdzeniu wysłania wniosku, które zostanie wystawione przez system teleinformatyczny Agencji.

Informacje o zasadach postępowania przy wypełnianiu elektronicznego formularza wniosku na Platformie Usług Elektronicznych zostały opisane w załączonej instrukcji.

Producent rolny, składając wniosek poprzez Platformę Usług Elektronicznych składa:

  1. informacje o prowadzonej działalności gospodarczej oraz informacje o wysokości otrzymanej przez niego pomocy publicznej, o których mowa w art. 37 ust. 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
  2. oświadczenie o kwocie odszkodowania otrzymanego z zakładu ubezpieczeń,
  3. oświadczenie o położeniu gospodarstwa rolnego,

oświadczenie, że zgodnie z przepisami art. 10 c ust. 3 ustawy z dnia 9 maja 2008 r. o Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 1199) wyraża zgodę na prowadzenie postępowania administracyjnego, które zostało wszczęte na "Wniosek o udzielenie pomocy finansowej producentowi rolnemu, w którego gospodarstwie rolnym powstały szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2024 r. gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu, w opłaceniu trzeciej i czwartej raty podatku rolnego za 2024  r." złożony za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji, a także wymianę korespondencji dotyczącej postępowania, w tym składania pism i doręczania pism oraz wykonywania innych czynności dotyczących postępowania, w tym podpisywania dokumentów, za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji zgodnie art. 10 c ust. 7 ustawy z dnia 9 maja 2008 r. o ARiMR oraz, że został pouczony o skutkach wyrażenia zgody na wymianę korespondencji.

 

Do wniosku o pomoc załącza się:

1)  kopię protokołu oszacowania szkód, o którym mowa w § 5 ust. 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r., zawierającego określenie zakresu i wysokości szkód oszacowanych przez komisję powołaną przez wojewodę właściwego ze względu na miejsce wystąpienia szkód;

2)  kopię decyzji ustalającej wysokość podatku rolnego na 2024 r., o której mowa w art. 6a ust. 6 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym;

3)  kopię polisy ubezpieczeniowej potwierdzającej zawarcie umowy ubezpieczenia upraw rolnych (o ile Wnioskodawca posiada), wraz z potwierdzeniem opłacenia składki (jeżeli taka informacja nie została zawarta w treści polisy).

Wstecz

Sekcja kontaktowa

Urząd Gminy Głowno

95-015 Głowno
ul. Kilińskiego 2
tel. (42) 719-12-91
sekretariat@gmina-glowno.pl
epuap:  /gminaglowno/skrytka
adres e-doręczeń: AE:PL-92102-54022-FWHBU-25

Urząd Gminy czynny jest
od poniedziałku do środy w godz. 7:30-15:30
w czwartki w godz. 7:30-17:30
w piątki w godz. 7:30-13:30

Kasa Urzędu czynna jest
od poniedziałku do środy w godz. 8:00-13:00
w czwartki w godz. 8:00-15:00
w piątki w godz. 8:00-12:00

NIP: 733-13-04-861 

Konto do wpłat podatków i opłat lokalnych, opłat skarbowych, 
za wypisy, za wodę itp.
49 8787 0000 0000 0563 2000 0005
Konto do opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
32 8787 0000 0000 0563 2000 0117